Kanda: 30% flere besøgende på hjemmesiden

Kanda: 30% flere besøgende på hjemmesiden

Opsøgende salg er tidskrævende arbejde. Derfor ønskede Kanda at omlægge deres markedsføring fra en push- til en pull-baseret strategi. En strategi, hvor kunderne i højere grad henvender sig til Kanda, fremfor at Kanda henvender sig til dem. Få et indblik i, hvordan Kanda øgede trafikken til deres hjemmeside med 30% og fik henvendelser fra flere potentielle kunder.

Flere henvendelser fra potentielle kunder

Mange virksomheder kan nikke genkendende til scenariet. Det er tidskrævende at lave opsøgende salg, og det ville være nemmere, hvis kunderne i stedet henvendte sig af sig selv. Disciplinen, hvor kunderne i stedet selv laver det ”opsøgende arbejde” kaldes inbound marketing, og kan bestå af mange forskellige initiativer. Fælles for dem er, at kunderne finder din virksomhed, når behovet for dit produkt opstår.

Denne udfordring er løst af Kenneth Tygesen, som har en kandidatuddannelse i IT, kommunikation og organisation. I løbet af Camp Future uddannes deltagerne i forskellige analysemodeller og værktøjer til at løse forretningsmæssige udfordringer. Her får du et indblik i, hvordan Kenneth greb udfordringen an med en kombination af sine nye og eksisterende kompetencer.

Camp Future-konsulentens arbejde…

Blogindlæg positionerede Kandas udviklere som eksperter indenfor Virtual Reality og Digital Twins. Samtidig tilføjede de flere søgeord til Kandas hjemmeside.

Har I en udfordring, I vil have løst? Læs mere om Camp Future.

Stor ekspertise og know-how

Den indledende markedsundersøgelse gav Kanda et overblik over konkurrenterne og deres forskellige markedsføringstiltag. Det stod også klart, at Kandas medarbejdere besidder en enorm faglig viden, og at de hver især bidrager til en stor andel af virksomhedens omsætning, sammenlignet med gennemsnitlige tal i branchen. Analysen gav Kenneth Tygesen svaret på, hvad Kanda skulle fokusere på i deres markedsføring, nemlig deres ekspertise og know-how indenfor deres arbejdsområder såsom Virtual Reality, Digital Twins og meget mere.

Blogindlæg, LinkedIn og YouTube

Efter de indledende analyser fulgte arbejdet med at lave en databaseret marketingstrategi og en implementeringsplan for de forskellige initiativer. Blandt initiativerne var bl.a. søgemaskineoptimering, organiske opslag på LinkedIn, annoncering på LinkedIn samt en YouTube kanal. På Kandas hjemmeside bestod arbejdet i at optimere det eksisterende indhold på baggrund af udvalgte søgeord samt at optimere selve navigationen og brugeroplevelsen. Det nye tekstindhold bestod bl.a. af blogindlæg om emner, som var særligt udvalgt til at tiltrække potentielle kunder.

Kenneth delte artikler om Kandas arbejde, såsom projektet med Danish Royal Air force, på LinkedIn.

30% flere besøgende på hjemmesiden

Tiltagene resulterede i at Kanda fik 30% flere besøgende på hjemmesiden og øgede det gennemsnitlige tidsforbrug på sitet med næsten et helt minut. Begge indikatorer på, at brugerne blev fanget af det nye indhold og blev inspireret til at læse mere om Kandas ydelser. Udfordringen var dermed løst!

I løbet af de 10 uger forbedrede Kanda sin gennemsnitlige placering på Google væsentligt. Det betød, at Kanda på udvalgte søgeord flyttede sig fra side 9-13 frem til side 1 eller 2 og dermed forbedrede sine chancer for at blive fundet via Google væsentligt.

Få jeres udfordring løst af en Camp Future-konsulent. Læs mere om Camp Future.

Om Kanda

Du kender sikkert Virtual Reality (VR) som teknologien, der giver dig en virkelighedsnær oplevelse i et computerspil ved hjælp af et par virtual reality briller. Samme teknik bruger Kanda til at hjælpe virksomheder med forskellige opgaver såsom Virtual Reality Marketing, hvor produkter opleves og markedsføres igennem Virtual Reality. Det færdige resultat kaldes en Virtual Twin, fordi det netop er en digital tvilling til et fysisk produkt. Det betyder, at virksomheder nu kan tage på messe, uden at medbringe og opstille en stor messestand, fordi produkterne helt eller delvist kan ”udstilles” ved hjælp af Virtual reality.

Geografi: Aarhus
Antal ansatte: 12
Salg til: B2B

Bliv ringet op af en konsulent