Merkur gardiner: Øg omsætning med 1 million

Merkur gardiner: Øg omsætning med 1 million eller mere

Sådan lød udfordringen fra Merkur Gardiner til Mette Ditmarsen, som efter Camp Future blev ansat som marketingkonsulent. Det vidner om, at hun løste udfordringen og viste, hvordan Merkur Gardiner kunne øge sin årlige omsætning med 1-5 million kroner ved hjælp af online markedsføring. Et område, som virksomheden endnu ikke havde investeret i.

8 ud af 10 laver online research før et køb

Lamelgardiner, rullegardiner eller persienner? Gardinbranchen er ingen undtagelse, når kunderne laver research forud for et køb. Det viste kunderejsen, som Mette Ditmarsen kortlagte for Merkur Gardiner. Virksomheden havde flere uudnyttede online touch points, som kunne hjælpe med at guide kunderne henimod et køb hos Merkur Gardiner.

Under Camp Future forløbet lavede Mette Ditmarsen en plan for, hvordan Merkur Gardiner kunne udnytte de potentielle touch points i fremtiden og derigennem øge den årlige omsætning markant. En analyse af kunderejsen viste, at Merkur Gardiner særligt skulle øge synligheden i de indledende faser forud for kundernes gardinkøb. Tidspunktet hvor man begynder at søge inspiration til nye gardiner til soveværelset, køkkenet eller andre projekter, men hvor man endnu ikke er klar til at købe.

Camp Future-konsulentens arbejde…

Har I en udfordring, I vil have løst? Læs mere om Camp Future

Nyt inspirationsunivers om gardiner

Gennem en spørgeskemaundersøgelse stod det klart, hvad der var vigtigt i forbindelse med kundernes gardinkøb. De kvalitative data fra undersøgelsen gjorde det nemmere at skræddersy indhold, både til Merkur Gardiners inspirationsunivers på sociale medier og på den nye hjemmeside.

En dybdegående søgeordsanalyse supplerede med mere viden og data, som viste hvilke søgeord, der skulle guide potentielle kunder ind på Merkur Gardiners nye hjemmeside via Google. På 28 dage øgede Mette Ditmarsen virksomhedens organiske rækkevidde på Facebook med 500%. Det vider om, at udviklingen går den rette vej, og at Merkur Gardiner har potentiale til at nå endnu flere mennesker gennem sociale medier og andre online initiativer.

Merkur segmenter
Mette øgede rækkenvidden på Facebook med 500% med organiske opslag på 28 dage.

Få jeres udfordring løst af en Camp Future-konsulent. Læs mere om Camp Future.

Om Merkur Gardiner

Merkur Gardiner leverer skræddersyede gardiner og solafskærmning til boligejere og erhvervskunder i hele Danmark. Virksomheden har bl.a. leveret 5 kilometer gardiner til Carlsbergs hovedkontor i Valby. Mindre projekter i Merkur Gardiners portefølje er skræddersyede gardinløsninger til etablerede boligejere, som sætter pris på services såsom professionel opmåling og montering af deres nye gardiner.

Geografi: Odense
Antal ansatte: 15
Salg til: B2C & B2B

Bliv ringet op af en konsulent